Logo design
– Sådan bliver dit firmalogo designet
Jeg ønsker at styrke dit brand gennem et stilrent logo, som er unikt og taler til din målgruppe. Logoet skal klart afspejle din virksomhed og samtidigt fremstår originalt.
I designfasen har jeg fokus på et logodesign, der er velovervejet og harmonisk i sit formsprog. Logoet skal være enkelt, genkendeligt dvs. let at kende og afkode for dem der møder dit logo.
Logoet skal også være fleksibelt, så det kan anvendes i forskellige størrelser og farver.
Proces for udvikling af dit logo

1. Start
Telefonmøde/fysiskmøde, hvor jeg ved hjælp af diverse spørgeteknikker bl.a. får belyst:
- Formål
- Mål
- Hvilke målgrupper du ønsker at tiltrække
- Tone og stil
Hvad er dit firma gjort af, og hvor er det på vej hen? - Produkter
- Konkurrenter
- DNA
- Osv…
Vi komme så højt op i helikopteren som muligt. Her er der højt til loftet, og det gælder om at komme ud i de fjerneste kroge af din forretning.
2. Research
Med baggrund i vores møde undersøger jeg din målgruppe og konkurrenter og finder frem til tone og stil, så du skiller dig ud og appellerer til din målgruppe. Det er utrolig vigtigt at dit logo er et der rammer din målgruppe og signalerer dine værdier.
3. Design
Ud fra vores dialog og min egen research går jeg igang med at visualisere, først i hånden og derefter på computeren.
4. Korrektur
En eller flere ideer udvælges og sendes til dig.
5. Feedback
Du kommenterer, og hvis der er behov for det, finjusterer jeg designet og sender efterfølgende designet, så du kan kommenterer igen.
6. Færdigt resultat leveres til dig og indeholder:
- Dit logo i vektorformat, som kan skaleres ubegrænset og bruges til tryk, flyers, store bannere m.m. Dvs dit logo står knivskarpt uanset størrelsen på din tryksag
- Dit logo til digitalt brug på fx hjemmeside, socialemedier leveres om jpeg og png-format
- Hvis du ønsker kan jeg også leverer dine trykte visitkort
Hvorfor er dit logo vigtigt for dig?
Logoet er vigtigt, fordi det er med til at etablere dit brand og gøre det genkendeligt for dine kunder og interessenter.
Det kan også være med til at formidle dit firmas værdier og personlighed, og adskille det fra konkurrenterne.
Samlet set er et stærkt logo en væsentlig del af dit firmas visuelle identitet.